3 juni 2011

Vägen till fordons-shorts

Det började med ett lass med tyg från znok när jag besökte Symässan i Malmö. Det var ungefär då jag bestämde mig för att göra en laddning kusinkläder. Det gör jag någon gång ibland för att jag vill prova nya modeller, nya tyger eller bara göra reklam för min firma. Av fem kusiner fick fyra nya tröjor i Znoks tyger. 
De här plaggen har jag visat förr, det är tygerna ocean, verktyg och glada grodor. Den fjärde kusinen fick en elefanttröja precis likadan som Lillflickan i min familj.
Men den femte kusinen fick som jag sagt inget plagg i något Znoktyg. Han fick istället en fordonströja med rödrandiga ärmar. Båda dessa tyger från jnydesign. Det var efter den tröjan som jag klippte till flera stycken bruna fordonströjor med rödrandiga ärmar. Jag lämnade en liten bit brunt fordonstyg som jag hittade i förra veckan. Det rödrandiga tyget var då slut härhemma men jag hittade lite turkosa stjärnor (från samma ställe) som också passade bra.
Det rosa fordonstyget (också från jny) med de bruna ärmarna är en liten kopia av tröjan som finns i detta inlägg
Min tanke var att sy massor av shorts och mjuka kjolar inför marknaderna i helgen som gick men tiden sprang ifrån mig och det hann jag aldrig med. Men igår klippte jag bla ut några sommarshorts och idag sydde jag ihop.
Jag valde att använda traktorn. Får väl göra några till och då utnyttja tex helikoptern men det röda sweatshirttyget är slutklippt härhemma så innan det kan bli fler röda shorts får jag köpa nytt från stoff och stil.Fast innan dess kanske jag ska sy ihop de bruna och rosa som ligger tillklippta och dessutom sy upp det svarta shortstyget som finns härhemma. Kanske var det även en bit mörkblått som fanns kvar... Tur det är långledigt!

Rebecka
 

1 kommentar: