4 februari 2014

Fiskartröja

Jag köper väldigt sällan kläder till mig själv och ännu mindre ofta sådant jag enkelt kan sy själv. Att jag sedan inte har tid att sy det där som jag vägrar köpa är ju en helt annan sak. För inte så länge sedan inhandlade jag i alla fall några tyger helt ämnad för EGOsömnad. Ett av dem var detta fisktyg.
Det blev en meter inköpt och i efterhand funderar jag rätt mycket på hur jag tänkte. Var jag stressad i webbutiken så jag bara klickade? En meter är några decimeter för långt för en kortärmad tröja. Man får en slatt tyg över som inte räcker till mycket vettigt. 
Jag är frusen av mig och sommarvärmen kommer inte på några månader så jag trixade till en långärmad tröja ändå.  Till en långärmad tröja i min storlek behövs egentligen mer än 1 m (tröjans längd plus ärmlängden) men  jag gjorde en specialare på båda ärmarna enligt bilden nedan.
Jag skarvade helt enkelt en liten bit över armbågen. Mönstret är precis lagom mycket mönstrat för att skarven ska smälta in bra och eftersom det är min egen tröja gör det inte så mycket med sömmarna  där. Kvar av tyget blev ingenting! Fast ev får jag köpa en bit till då lilltjejen härhemma talat om flera gånger att hon minsann också vill ha en fisktröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar