16 mars 2014

Nya grejer

Jag tog några timmar ledigt i helgen som gick och åkte till symässan i Malmö. Där gick jag flera varv och njöt. En kopp kaffe senare tog jag ytterligare något varv för att sedan åka hem med flera påsar. Den här gången hade jag några saker jag letade efter och jag tänkte undvika mjuka tyger eftersom det finns gott om sådant hemma.
De stora bitarna färdigquiltat tyg kommer från Japan. De har legat i syrummet sedan i somras för först kunde jag inte komma på vad jag skulle göra av dem och sedan upptäckte jag att jag inte hade ett enda tyg som matchade men eftersom de fick följa med till Malmö har jag numera tyg som passar. Antagligen kommer de ligga ett tag till innan de förvandlas men planen är i alla fall klar.
Här har vi tyg till landskap, lite vatten, färgad himmel, väg och vägg. Ett bondgårdstyg som jag tänkte klippa ut detaljer från och så vita och svart tyg för att komma upp i rätt antal (för att få rabatt).
Några band till en ny produkt. Produkten är under utformande och riktas mot en liten men väldigt viktig målgrupp.
Några anorkstoppar och några ankknappar. Jag vet att jag sa att jag ville ha tre röda och tre blå men tittade inte i påsen så jag får väl skylla mig själv att det blev två röda, en cerise och tre blå.
En kvadratisk linjal. Har tänkt köpa den länge men varit för snål. Hur kan linjaler kosta så mycket pengar och hur kan quiltare ha en hel uppsjö av linjaler? Är det bara jag som prioriterat tyg?
Ett kaktyg och några enfärgade tyger som passar till. Jag har en plan, vi får se om det blir som jag tänkt!
När jag kom hem tittade jag på handen där stämpeln placerats och upptäckte att det var ett hus. Blev lite full i skratt eftersom jag bygger hus för fullt inne i syrummet!
På väg hem från symässan pacerade jag mitt utlämningsställe och hämtade tygerna ovan. Det är ekologiskt digitaltryck från kameleont design och ska bli bla tröjor, tajts och linnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar