30 mars 2015

Hjälp!

Syglädjen fortsatte och jag provade den andra nya minimallen. Men sedan blev det stop. Jag drabbades av förkylning av stora mått och nu när jag (nästan) är frisk igen ligger bitarna fortfarande här. Jag vill att det ska bli två små runda dukar men vad tycker ni om färger? Det är bara småbitar kvar av de använda tygerna. Ljus mitt och en mörkare färg runtom? Vilken färg i så fall? blå? Cerise? brun? Tycker ni att jag kan vändsy eller är det mycket snyggare med quiltning först och sedan kant runtom? Hjälp mig! Troligen kommer jag inte fixa det den närmaste veckan men jag gillar att veta vad som ska göras innan jag städar undan det....
Idag är det måndag och då är det visa och berätta hos Bambi. Titta in där för lite inspiration!

3 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefina små dukar , jag skulle välja en blå mittdel inte för mörk.

    SvaraRadera
  2. Tack för din INSPIRATION idag på Visa och Berätta måndag!!Tack för din länkning dit/Bambikram och Glad Påsk

    SvaraRadera
  3. Dina Dresden-plates kommer att bli jättefina och Vivekas förslag tror också blir bäst. Kram

    SvaraRadera